Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Inte som de andra

Av bella bexell - 22 januari 2015 23:57

Jag känner en tjej, en tjej som på utsidan ser ut som en helt vanlig tjej. Men det är det inte.

Den här tjejen är nämligen den mest omtänksamma, kärleksfulla och passionerade människan jag känner!

Hon finns alltid där för alla som har det jobbigt, inte minst för mej, men anser inte alltid att hon själv behöver samma omtanke. Men det gör hon, för inga människor lever ett smärtfritt liv och när nått händer behöver man vänner där som ställer upp och jag kommer alltid ställa upp för henne!

Jag beundrar henne inte bara för att hon alltid ställer upp för alla andra utan också för att hon alltid har höga mål och gör allt för att nå de målen, för att hon alltid har svar och lösningar till alla ens problem, att hon alltid ser det bästa i folk vad de än har gjort, ja för att hon är hon helt enkelt.

För ett par dagar sen hade vi en redovisning i skolan då man skulle prata om något som hänt i ens liv och sen sjunga en låt om det, jag valde att tillägna min låt till mina två finaste vänner, underbara tjejer båda två och en av de är faktiskt samma person som jag berättar om just nu. Efteråt så fick jag reaktioner som "åh jag ska slå dej" med tårar i ögonen och "att jag inte har fattat något, va fint" men det som berörde mej mest var när jag fick höra "det här det finaste någon har gjort för mej". Då tänkte jag att varför för inte en människa som alltid ställer upp för alla mer uppskattning? Att minna ord och min låt kunde beröra henne så djupt fick mej att inse att jag verkligen ville göra allt för att hon skulle förstå att hon är värd alla fina ord och handlingar i världen!

Så ikväll när hon hörde av sej till mej och undrade hur jag mådde och inte alls ville prata om sej själv trots att jag försökte så fick jag idén att om jag inte bara visar min uppskattning för allt hon gjort för mej bara för henne, utan för andra människor runt omkring kanske hon förstår lite bättre att varje ord jag säger är sanning.

Jag har bara känt den här tjejen i ett halvår men hon betyder redan så mycket, hon får mej alltid att må bättre när jag är ledsen och får mej att se annurlunda på mycket i livet. Hon är precis en sån människa som jag önskar att jag va.

Vid det här laget kanske hon har förstått att det här är om henne, men ni som inte har förstått det så tänker jag berätta det nu. Hon heter Josefin Svennson och går i min klass på amb, hon är en helt fantastisk människa och hon sprider alltid sån glädje runt sej. Och nu vet jag att hon kommer fråga mej varför jag gjorde det här, och det enkla svaret är, För att du förtjänar det!

Och precis som jag sjöng i måndags, Josse My life would suck without you <3    

 
 
Josse

Josse

23 januari 2015 07:53

Alltså, du är helt fantastisk! Du är en sån fin människa. Jag är tom på ord, men det här är så fint, jag är så tårögd! Du är otrolig, stor stor kram!!

http://josefinsvensson.se

bella bexell

23 januari 2015 08:32

Du är bäst Josse, kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bella bexell - 26 december 2015 00:23

Ja ännu en jul har gått och jag är nu rikare både på pengar, kläder, smycken, andra materiella ting men framför allt på leenden och kärlek. De är få saker som slår när hela släkten är samlad och bara umgås! Hoppas ni haft en underbar jul och god fo...

Av bella bexell - 16 december 2015 11:16

Snart är de äntligen dags för jullov och med det tillkommer även alldeles för mycket stress. De senaste 2-3 veckorna har bestått av 511 upgiften,redovisningar och prov som skulle göras, en liten tripp till skåneland, examinationer och rep, mycket r...

Av bella bexell - 28 november 2015 20:40

Herre Jesus i himmelen vilken kaosartad dag! Först att gå upp klockan 7 (men klockan går ju en timme före här så gick upp klockan 6,?!) sen när vi va på plats på teatern där vi skulle tävla upptäckte vi rätt fort att de inte va någon annan än vi där...

Av bella bexell - 27 november 2015 21:48

Efter att ha missat både tåg och buss igår, höll på att missa flyget idag plus att mamma glömde sin mobil i taxin påväg till hotellet så är vi iallafall här och nu rullar allt på som de ska! Efter att vi kommit till hotellet var vi ute och letade ...

Av bella bexell - 23 november 2015 14:22

23/11 idag vilket innebär mindre än en månad till jullov och bara tre dagar kvar tills vi lämnar Sverige och beger oss till Rumänien. Så de kommande dagarna kommer bestå av packning, packning och lite mer packning! Och för att ladda upp på bästa se...

Ovido - Quiz & Flashcards