Alla inlägg under mars 2014

.

Av bella bexell - 27 mars 2014 20:41

Har även detta skalet

Av bella bexell - 27 mars 2014 20:38

Skulle ni vilja ha något så hör av er på kik: bellabexell

Av bella bexell - 25 mars 2014 19:40

Jaha, nu har jag skickat det personliga brevet och röstprov till amb.. Kan kanppt förstå att det händer redan nu. Jag menar det känns inte som det var så länge sedan det var Den stora dagen då man skulle börja högstadiet inne i stan och nu är det snart dags för nästa steg, gymnasiet. Så nu får jag helt enkelt nervöst sitta och vänta i yttligare ett par veckor tills man får nästa besked.  


Just det, igår fick jag brev från Anskarius stiftelsen och dom ville sponsra med pengar till min utbildning!! Det kändes förjävla bra alltså!!!

Av bella bexell - 18 mars 2014 09:26

Idag är det igen vanlig dag för idag är det mathildas födelsedg, hurra hurra hurra!!
Idag fyller min fina vän 15år, nu har hon tillåtelse att göra en mängd saker hon inte fick göra igår.
Ha en super bra dag så firar vi dej nån dag framöver bestie<3

Av bella bexell - 17 mars 2014 20:14

Att gå i nian är verkligen inte så lätt som man kanske tror! Och speceillt inte nu under våren med alla dessa nationella prov, vanliga prov, betyg som måste höjas, intagningsprov till skolor där man vill gå efter högstadiet och då ska man även försöka ha ett socialt liv och hinna umgås med familj&vänner plus att många i vår ålder har fritidsaktiviteter. Denna vecka är ett ypperligt exempel på en hemsk vecka.


Måndag: Nationella delprov B, läsförståelse i svenska

Tisdag: Läxförhör 2 om andra världskriget

Onsdag: Prov på rockhistoria

Torsdag: Nationella delprov C, uppsats svenska


Det enda som  får mej att tänka positivt för tillfället är att på fredag får metropol besök av Hoffmastero och då kommer jag och mina underbara vänner vara på plats men inte nog med det, på fredag får lilla vimmerby(eller gullringen..) finbesök av inga mindre än Melanie Espinoza Wolf och Max Möck! Två av mina underbara vänner jag fått tack vare musiken som kommer stanna hela helgen.


Och en annan liten mysig grej som händer i veckan är att på onsdag firar jag och Filip 1,5 år tillsammans.

Kan knappt förstå att han har varit min så länge.. Min prins! Älskar honoom mest i hela världen! <3

Av bella bexell - 13 mars 2014 22:06

Precis som pojken i Camilla läckbergs fjärde bok så är jag en olycksfågel..
Igår skulle jag åka moppe med Filip från st1till Isabel(vilket är typ 50m,knappt) och precis utanför hennes hus så kör vi så Filip får värdens bula och blåmärke på höften och jag skrapar upp vänster arm och knä..
Idag när jag kom hem så tänkte jag gå och lägga mej en stund vid typ halv sex tiden men vaknade inte förens klockan halv nio så nu är jag jätte pigg och kan absolut inte sova, så fick ett infall och började städa rummet så här på kvällskvisten.
Passade även på att duscha så jag skulle slippa det imorgon bitti men och när jag kom ut ur duschen så sved skrapsåret på knät ännu mer än innan och är svullet igen.
Ja men livet rullar på..

Av bella bexell - 11 mars 2014 18:29

Eftersom vi har haft studiedagar nu måndag/tisdag så passade Filip på att komma på besök så vi har påbörjat att se alla Harry Potter filmer och så hade vi picknick vid dammen i vårsolen. SUPERMYSIGT

Av bella bexell - 10 mars 2014 18:43

Sitter framför tv:n med datorn i knät och kollar priser, försöka hitta boende m.m inför klassresan som vi ska på någon gång nu under våren och så kom jag att tänka på att det är inte lång tid kvar nu. Om exakt 95 dagar så har vi gjort vårt. Då har vi har genomlidit nio år i grundskolan och det blir dags för gymnasiet. Vissa utav oss flyttar, börjar om någon annanstans och några stannar kvar här. Men vi kommer alltid minnas varandra.

Jag kommer aldrig glömma mina vänner och jag kommer alltid älska dom, av hela mitt hjärta<3


KÄRLEK till ALLA UNDERBARA som gjort s¨å dom här sista tre åren inte alls blev så hemska som jag först trott!

Ovido - Quiz & Flashcards