Alla inlägg under augusti 2014

Av bella bexell - 31 augusti 2014 11:17

Augusti är snart slut och lika så min helg hemma i Gullringen.

Jag kom hit i fredagskväll lagom till att se A-laget ge Aneby en ordentlig kalldusch med 3-0. Sen igår var hela familjen på Hultsfredmarken i regn.. supermys ju! När vi kom hem så körde både mamma och Matti ice bucket challenge:´)


Igår vann även två av mina sambos varsin tävling. Caroline vann i Älmhult och Melanie vann stjärnskott i Gislaved så nu har hela gänget tagit sej till final! Igår var det även Frida Andheims födelsedag så grattis i efterskott Frida!!!


Idag är det dags att bege sej hemåt och imorgon börjar andra veckan på amb. Livet börjar arta sej igen <3

Av bella bexell - 28 augusti 2014 14:09

Ny stad, nytt boende, ny skola, nya vänner och det bästa NY DATOR!

Idag har vi fått varsin MacBook Pro och är helt euforisk! Och om tre år när vi slutar får vi köpa ut de för typ ingenting!


Men vad har vi gjort hitills i Tingan då? Jo i tisdags åkte vi till Kosta Boda art hotell på kick off, vi åt jätte god mat, gjorde lite låtar, hade open stage, badade på relax avdelningen då vi hade fri tillgång till det och sov en natt.

På onsdagen åkte vi hem och när vi kom till skolan hade tvåorna skrivit en låt som de sjöng för oss och så presenterade lärarna dem innan vi blev bjudna på mat, super mysigt och satt med fett sköna människor! Sen på kvällen vid typ halv nio så kom först Minna, Frida och Lucas, sen efter en halvtimme kom Tobias, Henke, Albert, Luciana, Jesper, Ludwig och Isak så de stannade tills ca halv ett.. Men de va skit kul att de kom hit! De är skit sköna hela bunten!


Imorgon drar jag hem till G-ringen över helgen för att glo på fotboll och hänga med familjen och lite kompisar så har ni där hemma inget för er i helgen så hör av er!!


Kramisar


Av bella bexell - 25 augusti 2014 09:57

Efter ett par skit dagar är jag nu i det nya huset i den nya staden och än så länge har allt gått bra och det känns även bra.
Melanie drog till Växjö så nu sitter Alex & jag och glor på tv och väntar på att Caroline ska komma också.

Konstigt att inte bo i min gamla håla längre<3

Av bella bexell - 18 augusti 2014 12:58

Mindre än en vecka kvar här i Vimmerby/Gullringen och har nu även blivit "hon som flyttar".
Träffade en kompis idag och fick frågan "Kommer Tingsryd vara 'hemma' nu eller kommer Gullringen alltid vara hemma?"
Och de är klart att Gullringen alltid kommer vara hemma, det är där jag är uppvuxen och där jag har blivit den jag är idag. Men kanske kommer Tingsryd bli hemma med. Kanske kommer det bli lika jobbigt att lämna Tingsryd om tre år som det är att lämna Gullringen nu.
Det återstår att se.

Av bella bexell - 16 augusti 2014 18:34

Är snart hemkommen efter ett par underbara dagar i Huskvarna hos Filip. De är jobbigt att säga hej då men om allt går som planerat så kommer han till Tingsryd och hälsar på om 2 veckor så behöver inte sakna honom så länge iallafall.

Och idag är det ingen vanlig dag, för idag fyller världens bästa mamma år! Och i torsdags var det heller ingen vanlig dag för då var det världens bästa pappas födelsedag så när jag kommer hem så ska de får lite presenter som jag och Filip varit och köpt på A6 idag.(hoppas ingen av de läser de här innan jag kommer hem bara..)
Ha en bra helg och ha inte för mycket söndagsångest, vet att de första börjar skolan måndag/tisdag nu men själv har jag sommarlov en vecka till. Ganska ok ändå!

Min absoluta favoritkille <3

Av bella bexell - 13 augusti 2014 19:22

Att säga hejdå till sina absolut bästa vänner ar svårare än jag nånsin kunnat föreställa mej..
Men vi hade iallafall jätte kul de här 24h ihop.
Adela och Moa hade överraskat med att sätta upp ett tält nere vid dammen där vi skulle sluta, dock blev någon(Moa) rädd så det slutade med att vi sov hemma hos mej istället. Adela och jag delade på min säng medans Moa sov på golvet

Men vi hann iallafall grilla marshmallows och även försöka grilla pinnbröd, de gick inget vidare..
Men de finaste av allt måste varit när de gav mej två presenter. Först en tröja med munkar:') där det stod "Donut worry" och sen hade de fyllt ett stort kollage med massor av bilder och minnen som nu allihop även finns i en bok hemma hos mej <3

Dagen spenderade vi på alv innan de var dags att säga hejdå.. Tårarna brann i ögonlocken men jag höll mej iallafall.. Och nu sitter jag här på väg mot Husqvarna för att träffa Filip som jag inte träffat på vad som känns som en evighet.

Älskar er <3

Av bella bexell - 12 augusti 2014 13:51

Nu har nedräkningen inför flytten börjat på riktigt. Helgen den 23/24 kommer jag flytta in i huset i Tingsryd.

Men innan dess ska jag hinna med en hel del. Idag t.ex kommer Adela och Moa hit och om inte vädergudarna ändrar humör så ska vi tälta, sen imorgon far jag till Husqvarna för att hälsa på min älsklingskille och sen är det bara än vecka kvar. Under den veckan ska jag hinna packa allt, säga hejdå till alla och aa det kanske inte låter som mycket men det känns som det just nu.

Nehe nu är det dags att städa lite innan finfolket kommer ;)

Av bella bexell - 9 augusti 2014 14:31

Igår var en bättre dag. Var i Tingsryd och fick se skolan, träffa mina blivande klasskamrater och har även hittat ett jätte bra boende! Ska höra av oss till hyresvärden nu i helgen.
Sen åkte vi till Växjö och Rix fm. festival. Jag, Alex, Matilda och hennes kompis Amanda fick träffa Eric Saade på hans hotell inna tack vare bästa Sofia Blomé. En av världens bästa kvinnor!! <3
Sen njöt jag, Matilda och Amanda i timmar av bra artister och bra musik innan vi åkte hem till Gullringen igen.

Ovido - Quiz & Flashcards