Direktlänk till inlägg 27 november 2015

Rumänien dag ett

Av bella bexell - 27 november 2015 21:48

Efter att ha missat både tåg och buss igår, höll på att missa flyget idag plus att mamma glömde sin mobil i taxin påväg till hotellet så är vi iallafall här och nu rullar allt på som de ska!

Efter att vi kommit till hotellet var vi ute och letade efter en resturang så vi kunde äta lunch. Gick sådär..
Vi hade ingen aning om vart vi va och ingen vi frågade kunde engelska.. Men ca sju år senare (de va på riktigt så de kändes) så hittade vi äntligen till ett subway!
Efter de gick jag och mamma ut för att handla och kom ut med vad? Jo:

Bra jobbat, jag vet!
Efter detta åkte vi (ja vi bestämde oss för att de var värt att lägga ut lite extra pengar på en taxi) tillbaka till hotellet. Efter bara en stund somnade jag då mamma snodde min mobil och jag var alldeles för uttråkad, känns bra ändå att jag klarade mej 10min utan min älskade telefon :))))
Sen strax efter 18 så gick vi ner i lobbyn ett tag innan de va dags att äta, och då va de (tyvärr) dags för den punkten på alla event man ogillar mest, ta bilder. Vi tvingade iallafall våra mammor att leka fotomodeller också, sen hur de gick är irrelevant.
Här har ni iallafall bilderna!

Efter detta spektakel käkade vi äntligen och som tur va så va maten supergod och jag tror faktiskt alla åt lite av varje på vår vackra trerättersmiddag. Ja där försökte jag skryta men man kände sej lite cool med alla olika bestick överallt så de får jag göra! Fotade dock bara förrätten för efter de gick de i ett så tankar som inte handlade om mat existerade inte!

Nu har vi gått och lagt oss, vi ska snart sova så vi är laddade inför morgondagen. Men först ska ni få njuta av ännu fler magnifika bilder.
Är rätt stolt över att jag inte ser ut som en handikappad knubbsäl på alla bilder jag tagit idag så ni får avnjuta en selfie eller två på slutet, mohaha!
Men godnatt och tack för mej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bella bexell - 26 december 2015 00:23

Ja ännu en jul har gått och jag är nu rikare både på pengar, kläder, smycken, andra materiella ting men framför allt på leenden och kärlek. De är få saker som slår när hela släkten är samlad och bara umgås! Hoppas ni haft en underbar jul och god fo...

Av bella bexell - 16 december 2015 11:16

Snart är de äntligen dags för jullov och med det tillkommer även alldeles för mycket stress. De senaste 2-3 veckorna har bestått av 511 upgiften,redovisningar och prov som skulle göras, en liten tripp till skåneland, examinationer och rep, mycket r...

Av bella bexell - 28 november 2015 20:40

Herre Jesus i himmelen vilken kaosartad dag! Först att gå upp klockan 7 (men klockan går ju en timme före här så gick upp klockan 6,?!) sen när vi va på plats på teatern där vi skulle tävla upptäckte vi rätt fort att de inte va någon annan än vi där...

Av bella bexell - 23 november 2015 14:22

23/11 idag vilket innebär mindre än en månad till jullov och bara tre dagar kvar tills vi lämnar Sverige och beger oss till Rumänien. Så de kommande dagarna kommer bestå av packning, packning och lite mer packning! Och för att ladda upp på bästa se...

Av bella bexell - 8 november 2015 11:50

Och så va de söndag igen. Men de senaste dagarna har vi hunnit med att avsluta "Crazy days" med en konsert där vi spelade upp låtarna vi hade gjort under de 24h vi hade på oss. Sen i fredagskväll var det halloweenfest och ja vi va snygga! Sen ig...

Ovido - Quiz & Flashcards