Alla inlägg under november 2014

Av bella bexell - 30 november 2014 21:18

Idag är det 30 november, alltså första advent. Känns lite konstigt att inte julpynta hemma i Gullringen tillsammans med familjen men mamma har iallafall varit här i helgen så har blivit lite ompysslad och har även varit i Växjö och handlat julklappar och lite grejer till mej själv, tyckte jag förtjänade de efter ett par skit dåliga veckor.

Imorgon börjar en ny vecka och de betyder 1 december, årets stressigaste månad men vafan, de är ju snart jul och då får jag komma hem igen! Som jag längtar hem varje dag, speciellt nu när det är mycket i skolan och även på fritiden.

Men vi krigar oss igenom de här, allt kommer bli bra. Det får ta sin tid, vi håller iallafall ihop <3333

Av bella bexell - 24 november 2014 10:39

Tillbaka i skolan efter en av de bästa helgerna någonsin! Veronica Maggio är helt seriöst så underbar så jag vill gråta! Helt sjukt!!

Vill dock bara hem till Gullringen igen.. eller iallafall till min säng och sova. Är typ död, mm de är jag.

Menmen har just nu musikproduktion och har faktiskt kommit rätt långt på uppgiften som ska vara klar den 1:e, är till och med nästan klar :D Ett stressmoment mindre att tänka på!


Och avslutningsvis, för alla er som missat, DET ÄR BARA EN MÅNAD KVAR TILL JULAFTON!!

Av bella bexell - 21 november 2014 12:19

Skrev i början av november att detta är den jobbigaste månaden under hela året. Och ja, jag hade helt rätt.
Just nu har vi 12 prov och stora uppgifter som ska va inlämnade/gjorda inom 2-3 veckor och då är tre av de nationella i svenska, muntliga är i och för sej avklarat men läsförståelse och skriftligt har vi nästa vecka. Nästa vecka har vi även matteprov plus att vi har inlämning på musikproduktion, estetiskkommunikation och historia. Sen är de även lucia, examination och 3 stycken gehörs prov innan jullovet också.

Men om man ska se nått positivt i allt detta är de att det är lördag imorgon och då ska jag med ett gäng sångkompisar och kompisar hemifrån(totalt 16stycken) gå på Veronica Maggio som kommer till Metropol imorgon!! Det gör mej oerhört lycklig! Det och att jag ska spela elgitarr igen efter lunch! ;)

Ha en fortsatt trevlig fredag!

Av bella bexell - 19 november 2014 19:13

Har insett hur dålig jag blivit på att blogga sen jag flyttade till Tingsryd.. Men ska försöka bättra mej! Skulle ha bloggat i söndagskväll när jag kom tillbaka hit men får ta det nu istället.

Jag var iallafall hemma i helgen och bara hade det mysigt tillsammans med familjen. Mamma hade bland annat köpt ost,kex och massa frukt som vi åt framför Så mycket bättre på lördagkvällen och sen åt vi även kladdkaka för att fira att jag gått över 1000 följare på instagram(för inte som förstår ironin i "firade" kan bara avgå,tack). Vi var även inne i stan och handlade lite till nästa helg då jag ska sjunga i Växjö tillsammans med Ines Hissan och även till lördagkväellen då jag och ett gäng kompisar ska på Veronica Maggio som kommer till Metro då!!

Vi var även på Felicias, Jimmys och Astrids gravar. Ni är saknade hos oss alla tre <3


Om cirka 10 minuter har jag gitarr lektion så säger som Christian, HAAAAADEEEE            

Av bella bexell - 9 november 2014 19:42

Nu har vi kommit till den jobbigaste och tråkigaste månaden på hela året, ingenting roligt händer och det är oftast skitväder.. Men trots dessa fördomar så har dessa ni dagar varit riktigt bra! Speciellt de fyra sista.

I torsdags så hade vi sovmorgon till 11.20 och tack vare det hade jag bara en lektion som var musikproduktion och då fick jag reda på att jag ahde klarat "diagnosen" vi hade innan lovet relativt bra! Och efter de så kom pappa och hämtade mej för jag skulle hem och få ett stipendium på 10 000 som kommer att gå till spännande projekt i april nästa år.

I fredags hade vi fancy Friday i skolan och alla va skit snygga! Jag och Melanie hade fått Alex att ha på sej en paljettklänning och ett par högklackade skor och de va verkligen klockrent!! På kvällen hade vi halloweenfest på skolan och de va verkligen skit kul! Bortsett från att jag blev halvt tvingad till att kolla på den läskigaste skräckfilmen av en kompis så mådde phsykisk dåligt när jag skulle gå hem på kvällen..

I lördags började dagen skit dåligt måste jag villigt erkänna. Jag orkade inte gå upp på morgonen för jag va så trött, när Melanie och jag kom till Växjö missade vi vårt tåg som vi skulle ta till Värnamo, så vi hoppade på ett annat tåg och då blev konduktören arg på oss.. Men de va ju liksom inte vårt fel att de andra tåget åkte ifrån oss!! Sen efter mycket om och men så kom vi iallafll till Nässjö där vi skulle tävla. Tävlingen gick helt okej, Melanie kom delad trea och jag var nöjd med mitt farmträdande. Men tack vare att de drog ut på tiden så hann vi inte med tåget vi ahde tänkt åka emd hem så vi fick vänta i Nässjö till 10 i 9.. Så medans vi väntade så gick vi och åt på en kina resturang som låg i närheten av där vi hade sjungit. Där satt vi i ett x antal timmar och åt, pratde om de mest sjuka grejer ni kan tänka er, skrattade och planerade hur vi skulle kunna sno så många lyckokakor som möjligt. Det slutade med ca 10 lyckokakor och två övertrötta tjejer. Så för er som behöver ett gott skratt kan jag rekomendera att kolla på videon Melanie har på mej på sin mobil där jag förklarar att min jumpsuit inte är en kort klänning. KLOCKRENT!

Imorse var inte heller en jätte rolig dag att gå upp "tidigt" på (halv 9..). Men jag gjorde de iallafall och sen begav jag mej mot Kosta för ännu en talangtävling. Det gick inte riktigt lika bra men ändå okej. Men dagen va jättebra ändå för att både Tilda, Matilda och några andra kompisar jag fått tack vare sången var där och så var det var det även väldigt kul att så många amb:are var med och att Mange och Andreas va där också!

Nu är jag hemma i Tingsryd igen och har krypt ner i sängen för att försöka plugga till provet i engelska imorgon som jag kan alldeles för lite till..

Ha en bra kväll och en bra vecka!              

Av bella bexell - 4 november 2014 22:20

Den nya månaden har börjat riktigt bra! I söndags for jag och mamma upp till Stockholm och steg på Finlandsfärjan för då var de dags för stjärnskott finalen.
Jag är faktiskt nöjd med mitt framträdande men jag tycker att det är väldigt sorgligt att det var min sista tävling med Lingman. Det var där jag började tävla i början av 2010 och de har varit så bra tävlingar och så bra människor som har varit med och hjälpt till runt om tävlingarna.
Speciellt tack till Melanie, Tilda, Matilda och Felicia som gjorde resan så himla bra! Och tack till Sofia som alltid finns där för oss unga talanger vad det än är och tack till Lasse och Tomas Lingman som år efter år håller i de här tävlingarna och jag hoppas verkligen de vet hur mycket det betyder för oss ungdomar vars högsta dröm är att stå på scenen!

Nu är jag tillbaka i skolan igen och vi har äntligen fått våra jackor!!
Så snygga! Men har redan lite hemlängtan.. <33

Ovido - Quiz & Flashcards