Alla inlägg under februari 2015

Av bella bexell - 21 februari 2015 22:08

Har ni tänkt på att det är lika härligt med helg även om det är lov?

Igår var jag i Växjö för att delta i en välgörenhetskonsert tillsammans med Ines Hissan och det gick helt okej, passade på att testa den nya låten inför Malta och det enda som fattas är lite bättre kondition..

Idag har vi varit i Kisa och firat min underbara mormor som fyller hela 70 år idag! Så stort grattis igen, finns ingen bättre mormor än du <3
Nu ikväll var Emma här så då lagade vi tacos och kollade på mello då en gammal Lingman artist var med, nämligen Isa, och direkt till final blev de!, underbart!
Nu är jag faktiskt helt slut så ska stänga på en DagOtto film och gå och lägga mej, godnatt:)

Av bella bexell - 19 februari 2015 17:38

Snart har ännu en dag av lovet gått och snart är det över och då är det dags att återvända till min egna lilla verklighet i Tingsryd. Känns som om det var en hel evighet sen jag var där och jag längtar verkligen så efter alla, speciellt mina homies på frövägen och min Minna såklart!

De två senaste dagarna har jag legat nerbäddad med en extrem huvudvärk och även värk i ryggen så de senaste 48timmarna har bestått av gossip girl, pretty little liars och lite mer gossip girl. Som tur är så har värktabletter och sömn hjälpt ganska bra så börjar må bättre. Nu har dock Alex börjat må dåligt så får ta hand om honom när vi kommer hem till mamma sen.

Nu ska jag återgå till att njuta av dramat i Gossip girl!

Av bella bexell - 17 februari 2015 18:12

nu har sportlovet dragit igång på riktigt och igår tog jag och Isabel en spontanare till Kalmar för att shoppa. På vägen dit hade vi maximal otur du tåget "gick sönder" och vi fick vänta i en timme på en ersättningsbuss. På kvällen va mamma och jag på zumba i Horn, men jag måste säga att zumban vi har på AMB med SaraMarie är betydligt bättre!
Idag har jag haft besök av två små pojkar vid namn Jacob och Tim, känns så skönt att umgås med folk hemifrån! Just nu sitter jag i en helt annan stad för att träffa en väldigt speciell vän, har längtar så efter det här!

Hoppas ni har en fortsatt trevlig tisdag!

Av bella bexell - 13 februari 2015 13:48

Nu är ju frågan, var filmen lika bra som man hoppades på? Var Christian Grey lika snygg som man tänkt sej? Och är man lika förväntas full efter att få se nästa film?
Svaret på alla frågor är, ja ja ja!
Visst är det inte samma sak att se filmen som att läsa böckerna eftersom många små detaljer försvinner men trots det så levde den helt klart upp till mina förväntningar! Bara vänta ett år på nästa film nu då..

Av bella bexell - 12 februari 2015 15:54

Idag är dagen här! Dagen som jag väntat på i ca 200 dagar.

Efter att ha läst alla tre böckerna två gånger så ska jag äntligen få se filmen på förhandsvisningen med mamma ikväll! Kan verkligen inte beskriva vilken oerhörd lycka jag känner just nu, vilket känns skönt efter lite för mycket tråkigheter den sista tiden.


Hitills idag har jag mestadels lagt ner tid på att plugga eftersom jag har läxa i religion och röstatanomi (ja dete är lika komplicerat som det låter) som ska vara inne imorgonkväll och så har jag även låtit mej kolla på ett par avsnitt av Gossip girl och även det senaste av Pretty little liars. Nu inväntar jag pappa och Alex så vi kan börja med maten innan mamma och jag åker in till stan sen.


Ha en fortsatt bra dag så meddelar jag imorgon om filmen levde upp till mina förväntningar! Puss

Av bella bexell - 7 februari 2015 11:21

Inne i en ny månad nu och mycket har redan hänt.

Månaden började med att Madde och jag satt i mitt kök hemma i Gullringen mitt i natten och åt palmapizza, sen när vi kom tillbaka till Tingsryd på söndagkvällen så hade Alex gjort jättegulliga armband till oss andra i huset och även sej själv som han suttit och gjort med sin kusin under helgen. I måndagseftermiddag var jag och Minna nere på vårdcentralen här nere i Tingsryd för då va det dags för operation igen... Vilket resulterade i att jag fick vara hemma i två dagar från skolan, så när jag äntligen kom till tillbaka i torsdags så pratade jag sönder de flesta tror jag, men det får de stå ut med! Igår var jag, Luciana, Frida, Alicia och Josefin Blum i Växjö och åt, gick på stan och bara hade det mysigt sen sov jag hos Luciana och vi hade dansparty till typ 02.00 någon gång.

Idag är de flesta, som är kvar i helgen, på skolan för idag får vi finbesök och tv:n kommer även att vara här. Vet inte hur mycket man får avslöja men det kommer nog ut så småningom.

I eftermiddag får Tingan besök av Vimmerbyhockey så då blir de ös i ishallen!


Ha en fortsatt trevlig helg allihop!

Ovido - Quiz & Flashcards