Alla inlägg under juni 2015

Av bella bexell - 29 juni 2015 10:13

Juni börjar lida mot sitt slut, värmeböljan är på ingång, bara en vecka kvar till kulturkvällarna på Warmbadhuset börjar och jag påbörjar nu vecka tre av åtta på mina sommarjobb!

Ca två veckor av sommarlovet har gått och samtidigt som det känns som de gått oerhört fort så känns det som en evighet kvar. Jag vet att man borde njuta utav sommarlovet och sin ledighet men de är svårt när man trivs så bra på skolan, och de faktum att de kommer en helt ny årskull till skolan i höst och strax över 50 nya ansikten gör saken bara ännu bättre!

Men det är bara göra så mycket som möjligt av tiden som är kvar och de är precis vad jag tänka försöka göra. Den här veckan är de väldigt mycket jobb som står på schemat men även umgås med Emma, eventuellt kolla på speedway, självklart kolla EM finalen, kolla på Norlie KKV + Carcamo I växjö och tävla i Valdermarsvik. En fullspäckad vecka men de är så de ska va!


Ha en bra dag allihop och hoppas ni får bra väder vart i landet ni än är!

Av bella bexell - 23 juni 2015 08:41

Jaha uppe igen för att snart jobbs några timmar på bakfickan igen, precis som igår.
Igår hade jag även min första dag på Pippi hotellet, eller Smålands byn som det heter nu, och trots att jag va tvungen att gå upp innan 06.00 så va de riktigt kul! Ser fram emot den här sommaren och alla tre jobb!

Av bella bexell - 21 juni 2015 21:29

Idag va sista lediga dagen på ett par veckor, för 7 veckor framöver har jag jobb, jobb och mer jobb!
Nej jag ska inte klaga, cash is king och om inte annat så får jag ju nått att göra i sommar så jag slipper ligga uttråkad hela lovet.
Så idag tog mamma och jag en sväng till alv för att bara vara och bli barn igen! Helt underbart att vara där.

Nu blir de snart sängen eftersom jag ska upp vid 05.50 imorgon bitti.. Usch minns inte ens när jag gick upp så tidigt sist..

Aja hoppas ni har ett bra lov!

Av bella bexell - 19 juni 2015 19:54

Efter tre arbetsdagar på bakfickan så tog jag långledigt och det firas med att lilla Elin kom hit igår och att släkten är här idag och äter, dricker, sjunger, leker, skrattar och har de bra!
Jag önskar er alla en trevlig midsommar och hoppas att ni inte har allt för dåligt väder!

Av bella bexell - 14 juni 2015 19:40

Lite efter men ändå, nu är det iallafall sommarlov och att säga hejdå till alla fina människor i Tingsryd var så mycket jobbigare än vad jag hade tänkt mej...
Men nu är det gjort och de kommande 11 veckorna kommer jag spendera hemma i lilla Gullringen med famij och gamla kompisar, och förhoppningsvis några tingan-vänner också!

Men i torsdags hade vi iallafall vår sista examination i årskurs 1 och då hade vi temat Blues, jag spelade bas och måste säga att jag är stolt över min insats! Sen på kvällen va vi runt 20 personer som va hemma hos oss på frövägen och grillade och bara umgicks eftersom det var sista kvällen.
I fredags va det dags för skolavslutning och den bestod av sång, tårar, dans, tårar, avsked och ännu fler tårar... Och när det va avklarat så följde Caroline och Linus med mej hem för en helg i metropolen Gullringen med party i källängen, brännbollsturnering, fotboll, m.m
Men imorgon åker de hem till skåneland och jag börjar snart jobba, cash is king sägs de ju.

Här kommer lite fina bilder från sista dagarna i skolan och första helgen på lovet, ha en fortsatt trevlig kväll!!

Av bella bexell - 10 juni 2015 12:31

Nu har halva sista veckan i skolan gått och det känns mer och mer för varje dag. Inte bara för att det äntligen börjat bli varmt men också när lektioner ställs in och gemensamma aktiviteter på kvällarna sker.

Ja nu har jag alltså snart gått ut fösta året på gymnasiet, de är ju sjukt egentligen va fort tiden går, det känns som igår när vi stod utanför amb allihop supernervösa och skulle åka på kick off i Kosta. Ja de känns underligt att man faktiskt kommit såhär långt i livet när man egentligen känner sej som 12. Men så kan de vara.


Men va har då hänt i veckan på amb? Jo i måndags hade vi "genrep" (som tydligen inte blev genrepet för vi va för dåliga..) inför skolavslutningen sen på kvällen hade vi några kompisar över och spelade kort (<333)

Igår hade min klass bara en lektion så efter den åkte jag, Lusse, SaraMari och Josefin.B och Josefin.S in till Växjö tillsammans med vår kära lärare Jakob Klingstedt. Först släppte vi av Josse.S på sjukanm dit hon skulle sen åkte resterande in till stan. Då vi köpte mat och satte oss vid Växjösjön och hade d e allmänt bra och njöt av den goda maten som i mitt fall va sushi!

   


På kvällen hade vi först brännboll och grillning, vinsten tog tyvärr laget som bestod av lärare och 2or(fusk) men vi ahde kul ändå!

Sen efter det hade vi fika och betygsamtal med Mathilda Håkansson vilket var supermysigt det med!

Sen lite senare på kvällen begede vi oss hem till frövägen med planer på att vi skulle färga mitt hår, så blev de inte. Istället drog jag till kv och spelade in en låt tillsammans med två killar som kallar sej för Coola Kids och de är även de låten heter. Lite senare kom Caroline och spelade in lite på den också och om de går som planerat ska den spelas på emmabodafestivalen i sommar, coolt ju!


Nu ska jag börja med mat innan vi har sista repet med min ensamblegrupp innan examinationen imorgon och innan de nu riktiga genrepet efter skolavslutningen. Hoppas även på att hinna med färgning av hår, sjunga upp kör låtarna och börja storstäda huset efter det också, blir intressant.


Ha en fortsatt bra dag!

Av bella bexell - 5 juni 2015 14:15

En extra dag hemma satt absolut inte fel! Just nu sitter mamma och jag ute på balkongen och njuter av solen och ja här skulle jag kunna tänka mej att stanna resten av dagen!
Men de går tyvärr inte för ikväll ska jag springa Vimmerbyloppet för 14e året. Japp ni läste rätt, 14e året.
Jag började springa när jag var 4år och har missat min kusins dop, sprungit med maginfluensa och ögoninflamation, men sprungit har jag.
Även förra året sprang jag trots att jag va väldigt otränad(är jag ju nu också dock) och hade de jobbigt med allergin. De slutade inte så bra, utan nämligen såhär

Men sånt får man ju leva med!
Jag har bestämt att jag ska springa i minst 20år och då ska jag fan göra de!


Och imorgon är det nationaldagen, vilket innebär premiär på alv!
Underbart!
Sen är de även så att min underbara kusin Bim tagit sin examen idag och är numera sjuksköterska och det ska vi ju såklart fira!

Ha en fortsatt bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards